dissabte, 2 de juny del 2012

Impacto de las TIC en la educación

L.I. Francisco Paulín Martínez ens explica en aquest article l’impacte que han tingut les TIC en l’educació, els seus avantatges i els seus inconvenients.
A partir dels anys 90, la societat ha tingut grans canvis en la manera d’aprendre i de relacionar-se, s’ha convertit en la societat de la informació. Aquest canvi ha sigut impulsat per les tecnologies de la informació i la comunicació.
Les TIC tenen una gran quantitat de funcions educatives. Són un mitjà d’expresió i creació multimèdia, un canal de comunicació, una font d’informació i recursos, un mitjà didàctic i per a l’avaluació,etc.
Els impactes que han tingut les TIC, en l’educació, els podem visualitzar de dues maneres diferents, els avantatges i els inconvenients.
Pel que fa als avantatges, des de la perspectiva de l’aprenentatge, podem trobar l’interès, la interacció, l’aprenentatges a partir d’errors, l’alfabatització a partir digital i audiovisual i la millora de les competències d’expressió i creativitat.
Respecte als inconvenients, podem trobar la distracció, la dispersió, la pèrdua de temps, les informacions no fiables, la visió parcial de la realitat i l’ansietat.
Segons l’autor de l’article, s’haurien d’aprofitar els avantatges que ens ofereixen les TIC i minimitzar els inconvenients amb un canvi d’actitud.

2 comentaris:

  1. Hola Helena,

    estic bastant en acord amb la visió que presenta Francisco Paulín sobre l'ús de les TIC a l'escola. Sí que penso que és important que aquestes estiguin integrades dins les aules perquè realment presenten un gran ventall d'avantatges i a més, hem d'anar en acord amb l'evolució de la societat. Tot i així trobo molt bé que l'autor vulgui fer referències sobre els inconvenients que les TIC presenten a les escoles, encara que penso que si hi ha inconvenients és perquè poder encara no se'n fa el correcte ús o els/les mestres no estan prou preparats.

    ResponElimina
  2. Estic d'acord amb aquest article.
    Un dels punts que estic molt a favor, és un inconvenient. El de les informacions no fiables. Com a docents hem d'analitzar molt bé aquells recursos que volem treballar amb els infants, ja que moltes vegades aquests son erronis.

    ResponElimina