L.I. Francisco Paulín
Martínez ens explica en aquest article l’impacte
que han tingut les TIC en l’educació, els seus avantatges i els seus
inconvenients.
A
partir dels anys 90, la societat ha tingut grans canvis en la manera d’aprendre
i de relacionar-se, s’ha convertit en la societat de la informació. Aquest
canvi ha sigut impulsat per les tecnologies de la informació i la comunicació.
Les
TIC tenen una gran quantitat de funcions educatives. Són un mitjà d’expresió i
creació multimèdia, un canal de comunicació, una font d’informació i recursos,
un mitjà didàctic i per a l’avaluació,etc.
Els
impactes que han tingut les TIC, en l’educació, els podem visualitzar de dues
maneres diferents, els avantatges i els inconvenients.
Pel
que fa als avantatges, des de la perspectiva de l’aprenentatge, podem trobar l’interès,
la interacció, l’aprenentatges a partir d’errors, l’alfabatització a partir digital
i audiovisual i la millora de les competències d’expressió i creativitat.
Respecte
als inconvenients, podem trobar la distracció, la dispersió, la pèrdua de
temps, les informacions no fiables, la visió parcial de la realitat i l’ansietat.
Segons
l’autor de l’article, s’haurien d’aprofitar els avantatges que ens ofereixen
les TIC i minimitzar els inconvenients amb un canvi d’actitud.
Hola Helena,
ResponEliminaestic bastant en acord amb la visió que presenta Francisco Paulín sobre l'ús de les TIC a l'escola. Sí que penso que és important que aquestes estiguin integrades dins les aules perquè realment presenten un gran ventall d'avantatges i a més, hem d'anar en acord amb l'evolució de la societat. Tot i així trobo molt bé que l'autor vulgui fer referències sobre els inconvenients que les TIC presenten a les escoles, encara que penso que si hi ha inconvenients és perquè poder encara no se'n fa el correcte ús o els/les mestres no estan prou preparats.
Estic d'acord amb aquest article.
ResponEliminaUn dels punts que estic molt a favor, és un inconvenient. El de les informacions no fiables. Com a docents hem d'analitzar molt bé aquells recursos que volem treballar amb els infants, ja que moltes vegades aquests son erronis.