ASPECTES GENERALS
Nom: Una mà de contes
Autor (o autors):
Direcció i realització:
Manuel
Barrios Lucena
Producció
Laura Badal,
Santiago Gasí
Web
GAO lletres,
El Taller Interactivo, El pulgar del panda, Jordi Salvat, Javier Suárez
Producció executiva
Laia Gimó
Direcció executiva
Dani López
Entitats
col·laboradores
APIC,
Associació Professional d’Il·lustradors de Catalunya
CCCB, Centre
de Cultura Contemporànea de Barcelona
CEIP Dovella
de Barcelona
CEIP
Menéndez Pidal de L’Hospitalet
CEIP Puig i
Gairalt de l’Hospitalet
Centres d’art
la Panera de Lleida
Centre de
salut mental infanto-juvenil Hospital Mútua de Terrassa
Centre
Nacional de Cultura Infantil, Consell Superior de Cultura d’Egipte
CENSIRE-CREAMAT,
Centre de Recursos per ensenyar i aprendre matemàtiques
Escola
Carrilet, educació especial Escola Eina.
Escola
Massana
Escola
Municipal Arc Iris de Barcelona
Escola
Municipal de Música Centre de les Arts de l’ajuntament de L’Hospitalet de
Llobregat
Facultat de
Belles Arts de la Universitat de Barcelona
Facultat de
Pedagogia de Barcelona
Facultat de
Pedagogia de Girona
Federación
Española de Sociedades de Profesores de Matemáticas
Fundació
Catalana Síndrome de Down
Gremi de
llibreters de Catalunya
Gremi de
pastises de Barcelona
Insitut
Europeo de la Mediterrànea
Insituto
Cervantes de Casablanca
Instituto
Cervantes de El Cairo
IX Jornades
d’Educació Matemàtica de la Comunitat Valenciana
La Marató de
TV3
MNAC, Museu
Nacional d’Art de Catalunya
Mon Llibre
Museum für
Kommunikation Frankfurt
Museu d’Història
de la Immigració de Catalunya
ONCE, Centre
de Recursos Joan Amades
Servei de
Llengües de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Universidad
Internacional Menéndez Pelayo
Universitat
Autónoma de Catalunya
Universitat
Complutense de Madrid
Universitat
Oberta de Catalunya (UOC)
Universitat
de Vic
Xarxa de
Bibliotecas
XIV JAEM
Jornadas para el Aprendizaje y la Enseñanza de las Matemáticas
Distribuït: Televisió de Catalunya i Club Super3.
Any
de producció o darrera actualització: any 2000
Edat
dels destinataris: adreçat
especialment als infants tot i que és apte per tothom.
CONTINGUT
Breu descripció del
programa: L’apartat de “Tallers”, de la pàgina principal d’Una mà de contes, està
dividit en diferents programes o aplicacions multimèdia. Exactament està dividit
en set apartats, cadascun amb funcions diferents, però tots estan realitzats
per un objectiu comú: que els nens i nenes puguin crear el seu propi conte o
vinyeta animada.
Aquests set apartats
són: dibuix, retall i composició, contes il·lustrats, subtitulat,
sonorització, contes a fons i contes entrellaçats.
Continguts:
Continguts:
Apartats:
Dibuix: hi
trobem una plantilla de color blanc on els infants crearan el seu dibuix. A
l’esquerre hi trobem totes les eines per a realitzar-lo. Hi ha tres tipus de
pinzells amb diferents plantilles de colors. També trobem la possibilitat de
desfer, refer, reproduir o esborrar el que s’ha fet.
Retall i composició: hi
trobem una plantilla de color blanc on els infants hi treballaran. A l’esquerre
trobarem totes les eines. Hi ha diferents icones: el cúter (serveix per
retallar), la paperera (per a llençar el dibuix) i la mà (per a moure el dibuix
o una part d’aquest). També trobem diferents colors, textures i es pot
reproduir el procés de creació.
Contes il·lustrats: en
aquest apartat pots crear el text del teu conte de dos maneres. A la dreta
trobarem l’opció que ens deixa escriure el nostre propi conte i a l’esquerre
pots escollir-ne un de ja creat, amb tres idiomes diferents: anglès, català o
aranès. Un cop escollim una de les dues opcions s’ha d’escollir un model de
pàgina (la manera com estarà organitzat el conte) i així anirem creant
l’historia.
Subtitulat: aquest
apartat ens serveix per crear els subtítols d’un conte. Primerament et fa
escollir-ne un i escollir l’idioma amb el que escriuràs els subtítols.
Sonorització: en
aquest apartat et deixa escollir una participació d’alguna persona o escollir
alguna imatge copiant la seva URL. Un cop escollida aquesta imatge apareix una
plantilla amb la imatge i a l’esquerre trobem les diferents eines: els
diferents sons estan marcats amb icones de dibuixos d’instruments musicals.
Contes a fons: aquest
apartat ens permet escollir un conte i fer la nostra participació, utilitzant
textos, fotografies i vídeos.
Funcionalitat: Els diferents apartats ens permeten crear diferents dibuixos: retallant, enganxant, etc. Dins dels diferents dibuixos ens permet col·locar-hi sons. També tenen la possibilitat d’escriure, llegir i escoltar en català, anglès o aranès. Poden practicar l’ortografia i la capacitat d’expressió i comprensió dels textos. Permet desenvolupar la imaginació dels infants i conèixer els contes populars del seu entorn i d’arreu del món.
Tipus d’activitat que
proposa: L’objectiu general és la creació pròpia de petites historietes i la
coneixença dels contes populars del propi entorn i d’arreu del món. Les
activitats són totes de creació.
Ús: aquest
programa és per a un ús individual, tot i que els infants poden ensenyar el que
han creat als seus companys o a un col·lectiu.
Àrees curriculars
relacionades: llengua catalana i literatura, llengua castellana i literatura i aranès;
coneixement del medi natural, social i cultural; llengua estrangera; educació
artística i educació per a la ciutadania i els drets humans.
Competències que es
treballen: competència comunicativa lingüística i
audiovisual, competència artística i cultural, competència del tractament de la
informació i competència digital, competència d'aprendre a aprendre,
competència d'autonomia i iniciativa personal i competència social i ciutadana.
Adequació al target: pels
més petits, segurament, la comprensió serà més complicada però a partir dels
sis anys crec que el nivell del vocabulari és totalment adequat. Hi ha contes
més complicats que d’altres, tot i que el llenguatge d’aquests és coherent i
adequat. Cadascú pot escollir el que li sigui més fàcil de comprendre.
Descripció: la metàfora principal de la pàgina és “una mà de contes”. Per destacar els títols ho fan utilitzant una lletra diferent a les altres.
Estètica: hi
ha diferents tipus i mida de lletra. També hi ha vídeos i fotografies. En tots
els apartats fan servir diferents colors per a destacar i cridar l’atenció de
diferents aspectes.
Navegació: la
navegació no és complicada.
Perifèrics especials: es
poden utilitzar aquestes aplicacions amb un ordinador o un tablet.
USABILITAT:
Crec que és fàcil
d’utilitzar i és atractiu per a tots els usuaris, tot i que els més petits
necessitaran l’ajuda d’un/a mestre/a per a millorar la comprensió i aclarir
possibles dubtes.
INTERACTIVITAT
Tipus de resposta del
sistema: el sistema no corregeix les actuacions però hi ha l’opció de desfer o
esborrar, tampoc recomana el que s’ha de fer i els infants poden publicar la
seva creació a la mateixa pàgina web.
Què permet fer a
l’usuari? permet crear contes o dibuixos, publicar informació, retallar i enganxar
dibuixos, escriure, escoltar, reproduir, imaginar, expressar, etc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada