Fàtima García-Moreno Nisa en el
document publicat l’any 2010, ens explica l’experiència d’Extremadura amb
l’incorporació de la Web 2.0.
Amb aquesta incorporació de les TIC,
van haver d’adaptar les aules: reduir la ràtio d’alumnes, col·locar un sistema
de cables, més espai als pupitres, etc. La modificació de les aules aportava
petits inconvenients com: la mobilitat impossible de les taules, l’informàtic
no donava l’abast amb els ordinadors que s’espatllaven, etc. Van haver de posar
molt d’esforç perquè tots i totes fessin una bona utilització de les TIC.
Van crear un sistema per saber què és
el que veien cada alumne/a en el seu ordinador, per saber si en feien un bon ús
o no.
Desprès d’aquesta experiència,
finalment els arriba l’escola 2.0, la qual estan molt entusiasmats de poder
utilitzar.
S’hi voleu saber-ne més: Caminando
con las TICs. Un proyecto de futuro.
Hola Alba,
ResponEliminatrobo molt interessant aquest projecte. Realment porta moltíssima feina i esforç per per de moltes persons per a què l'integració de les TIC a l'escola sigui efectiu. Tot i així, penso que haver treballat tant els ha dut una gran satisfacció i ara podran interactuar i aprendre d'una manera més dinàmica amb l'ajut de les TIC.
D'aquesta manera, amb l'escola 2.0 ja no és necessari adaptar i modificar les aules. Certament, és molt més còmode treballar amb aquest recurs.
ResponElimina