Andrea Giráldez, professora de didàctica
de l’expressió musical i coordinadora del grup d’investigació Educació i TIC, és
l’autora del següent article.
Aquest article pretén fer una revisió d’algunes de les principals
investigacions realitzades entre els anys 2002 i 2012 al voltant dels processos
de creació i composició a l’aula utilitzant recursos tecnològics.
El resultat d’aquestes investigacions pot servir per conèixer models,
enfocaments i situacions d’ensenyament i aprenentatge digital.
L’autora es fa diverses preguntes com:
-Sabem realment quins són els avantatges de l’ús de les TIC en els processos
d’ensenyament i aprenentatge musical?
-Quina és la millor manera d’integrar-les?
-Es relacionen les propostes que fem a l’aula amb els canvis que es
produeixen en el món de la música?
-Està prou preparat el professorat?
Aquest article intenta respondre totes aquestes preguntes, a partir de
les diferents investigacions realitzades.
Pe que fa a l'Educació Musical, crec que faria falta més programari en línea, ja que costa molt trobar-ne.
ResponEliminaD'aquesta manera els alumnes podrien treballar aquesta area amb molts més recursos i des de casa seva.
Hola Helena,
ResponEliminam'he estat mirant aquest article de l'Andrea Giráldez i el trobo força interessant ja que fa reflexionar sobre si realment els mestres de l'actualitat estan preparats i han rebut cursos sobre el funcionament de les diferents aplicacions i recursos que les TIC ens ofereix. Crec que és important que nosaltres també ens parem a reflexionar sobre els avantatges de l'ús de les TIC en l'àrea de música i pensar quina és la millor manera d'integrar-les a l'aula. Estic d'acord en que les TIC són tot un repte però que l'hem de saber afrontar!